Fusk leder till skada

En del av jobbet är gjort. Jag har kört intervallpass, fått träningen genomförd trots mycket på jobbet, med flytten och tankar i huvudet. Men en del fusk har det blivit och det straffar sig, såklart.
 
Dålig kosthållning, dåligt med stretch och framförallt obefintligt med styrketräning. Minns inte ens senast jag körde ett styrkepass, och trots att folk påmint mig och att självaste Malin Ewerlöf säger åt mig att inte fuska med den så har jag gjort det.
 
Och mycket riktigt så åkte jag dit denna gång, igen. JAG om någon borde köra styrka och tänja baksidorna som nyss blivit av med min bristning i baksidan jag ådrog mig i NOVEMBER (!)
Igår blev jag sugen på att köra en tävling som egentligen inte ingått i planeringen, men jag såg det som bra fartpass. Valde därför 3,1 km framför 10 km med tanke på Vårruset på torsdag.
Under uppvärmningen knäppte det till lite under rumpan men jag tänkten faktiskt inte mer på det.
 
Starten gick, första kilometern höll jag 3:49-fart och kände mig hyfsat pigg. Sen kom hettan, och därmed väggen. Om jag är i dålig form, öppnade för hårt, förlorade styrka i låret eller bara fick panik av värmen vet jag inte.
Men därefter tappade jag till 4:07 -och 4:11-fart resterande kilometrar.... så himla besviken på det. Det var som att benen dog och jag tappade allt tryck.
 
Jag kom 2:a i damklassen och prisutdelningen skulle vara 2h senare så Terran och jag åkte vidare för att uträtta ärenden. 
 
Och nu, idag har jag alltså haft riktigt ont i hamstrings....har slagit upp gamla skadan. Men denna gång har jag ett blåmärke och det ska ju enligt forskning vara ett positivt tecken eftersom kroppen då snabbare absorberar blodet. Bara att köra rehab nu och hoppas på att vara bra till Offerdalsmilen 17 juni....
Vad är det med mig och styrketräning? När ska jag fatta att jag inte kan slarva med den?!?
 
Första dagen på nya jobbet imorn, eller jag, nytt och nytt. Är det nått jag tänker nu så är det "tack och lov att inte jobbet är nytt!"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback